Alınteri Sosyal Bilimler Dergisi

Alınteri Sosyal Bilimler Dergisi

Kurumsallaşma: Kavramsal Bir İnceleme

Yazarlar: Çağla ÖZDEMİR AYDIN, Fatma Zehra TAN

Cilt 3 , Sayı 2 , 2019 , Sayfalar 225 - 235

Konular:Sosyal

DOI:10.30913/alinterisosbil.514545

Anahtar Kelimeler:Kurumsallaşma,Kurumsallaşmanın Amacı,İşletme,Meşruluk

Özet: İşletmeler varlıklarını korumak ve sürdürülebilirliklerini sağlamak amacıyla kurumsallaşmaya ihtiyaç duymaktadırlar. Rekabetin yoğun yaşandığı ve değişime sürekli ihtiyaç duyulan günümüzde işletmeler kurumsallaşma ile rakiplerinden ayırt edilebilmektedir. Kurumsallaşma kavramı işletmelerin rekabette nasıl avantaj sağladıkları, içinde bulundukları çevre koşulları ve işletmenin karar alma süreçleri üzerinde odaklanmaktadır. Kurumsallaşma ile işletmeler değişen çevre koşullarını kendi lehlerine nasıl çevirebileceklerini, geçmişte oluşan başarılarını nasıl koruyabileceklerini öğrenirler. Bu doğrultuda kurumsallaşma kavramının işletmenin çevreyle uyum süreci ve bu uyum sürecini nasıl kontrol edebileceği üzerinde durduğu söylenebilmektedir. Çalışmanın amacı işletmelerin çevre koşullarını, çevreyle etkileşimlerini inceleyen, işletmelerin üzerinde etkili olan kurumları araştıran bir kuram olan kurumsallaşmayı ana hatlarıyla ele almak ve işletmeleri kurumsallaşmaya iten nedenleri ortaya koymaktır. Kurumsallaşma çalışmaları kapsamında yazında birçok araştırma yer almaktadır fakat işletmelerin kurumsallaşmaya nasıl gideceği nesnel olarak ortaya tam konulamamıştır. Kavramsal bir inceleme olan bu çalışmada kurumsallaşma ve işletmeleri kurumsallaşmaya iten nedenler yazın taraması yapılarak açıklanmış, bu çalışmayla yazına katkı sağlanmaya çalışılmıştır. Kurumsallaşma birçok faktörden oluşan bir kavramdır. Bu nedenle çalışmada kurumsallaşmayı kavramsal olarak incelerken ilk önce kurumsallaşma kavramı, kurumsallaşmanın amaçları (meşruluk, tahmin edilebilirlik kazanma, denge kazanımı, işletme kaynaklarını artırma ve uygunluk), kurumsallaşmanın boyutları (formalleşme, profesyonelleşme, hesap verilebilirlik, kültürel güç ve tutarlılık) ve işletmeleri kurumsallaşmaya iten nedenler açıklanmış olup daha sonra işletmelerde kurumsallaşmanın önemi vurgulanmıştır. 


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={Kurumsallaşma: Kavramsal Bir İnceleme}, volume={3}, number={2}, publisher={Alınteri Sosyal Bilimler Dergisi}, author={Çağla ÖZDEMİR AYDIN,Fatma Zehra TAN}, year={2019}, pages={225–235} }
APA
KOPYALA
Çağla ÖZDEMİR AYDIN,Fatma Zehra TAN. (2019). Kurumsallaşma: Kavramsal Bir İnceleme (Vol. 3, pp. 225–235). Vol. 3, pp. 225–235. Alınteri Sosyal Bilimler Dergisi.
MLA
KOPYALA
Çağla ÖZDEMİR AYDIN,Fatma Zehra TAN. Kurumsallaşma: Kavramsal Bir İnceleme. no. 2, Alınteri Sosyal Bilimler Dergisi, 2019, pp. 225–35.