Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi

Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi

Branş Derslik Sisteminin Okul Gelişimi Üzerine Etkisine Yönelik Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi

Yazarlar: Zeynep KIRYAK, Taner ALTUN

Cilt 2 , Sayı 1 , 2019 , Sayfalar 25 - 35

Konular:Sosyal

Anahtar Kelimeler:Branş derslik sistemi,Okul geliştirme,Öğretmgörüşleri

Özet: Bu çalışmanın amacı, öğrenci başarısını artırmak amacıyla branş derslik sistemi ile eğitim-öğretime devam etme kararı alan bir ortaokulda görevli öğretmenlerin değişim ve uygulama sürecine yönelik görüşlerinin belirlenmesidir. Bu çalışma, nitel araştırma yöntemlerinden özel durum çalışmasına göre yürütülmüştür. Çalışma Bursa İli Yenişehir İlçe merkezine bağlı olan ve branş derslik sistemine göre eğitim-öğretime devam eden bir köy ortaokulunda Matematik, Türkçe, Sosyal Bilgiler ve İngilizce branşlarında görevli dört öğretmen ile yürütülmüştür. Yarı yapılandırılmış mülakatlarla elde edilen verilerin analizinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Çalışma sonucunda, kurum çalışanlarının, velilerin ve diğer destekleyici kurumların derslik sistemine geçiş çalışmalarına katkıda bulundukları, bu etkileşimin de öğrenci çıktılarındaki gelişimi artırmada önemli bir paydaya sahip olduğu belirlenmiştir. Elde edilen bulgular derslik sisteminin hem fiziksel boyutta hem de öğretim boyutunda eğitim ortamının gelişimini ve etkililiğini artırdığını göstermektedir. Bu sistemin kullanıldığı farklı eğitim kademelerinde de çalışmaların yürütülmesinin branş derslik sisteminin tanıtılmasına ve etkilerinin belirlenmesine katkı sağlayacağı düşünülmektedir. 


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={Branş Derslik Sisteminin Okul Gelişimi Üzerine Etkisine Yönelik Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi}, volume={2}, number={1}, publisher={Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi}, author={Zeynep KIRYAK,Taner ALTUN}, year={2019}, pages={25–35} }
APA
KOPYALA
Zeynep KIRYAK,Taner ALTUN. (2019). Branş Derslik Sisteminin Okul Gelişimi Üzerine Etkisine Yönelik Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi (Vol. 2, pp. 25–35). Vol. 2, pp. 25–35. Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi.
MLA
KOPYALA
Zeynep KIRYAK,Taner ALTUN. Branş Derslik Sisteminin Okul Gelişimi Üzerine Etkisine Yönelik Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi. no. 1, Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi, 2019, pp. 25–35.