
İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi
Yazarlar: Sevilay KARAMUSTAFAOĞLU, Leyla AYVALI, Yağmur OCAK
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Okul öncesi eğitim,Okul dışı öğrenme,Öğretmen görüşleri
Özet: Bu araştırmanın amacı okul öncesi öğretmenlerinin okul dışı öğrenme ortamı hakkındaki görüşlerini tespit etmek ve okul dışında yapılan öğrenme-öğretme etkinliklerinin çocuk gelişiminde anlamlı fark yaratıp yaratmadığını belirmektir. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim desenine uygun olarak yürütülmüştür. Literatür taranarak soru bankası oluşturulmuş daha sonra hazırlanan yarı-yapılandırılmış mülakat soruları Amasya ilinde görev yapmakta olan 10 okul öncesi öğretmenine uygulanmıştır. Çalışma grubunu oluşturan öğretmenler amaçlı örneklem belirleme yöntemiyle seçilmiştir. Araştırmada görüşmelerden elde edilen veriler, içerik analizi yöntemi ile Nvivo programı kullanılarak analiz edilmiştir. Analiz sonucunda; öğretmenlerin okul dışı ortamlarda öğrenme alanlarına yönelik becerilerin kazandırılmasında etkili çalışmalar yürüttüğü sonucuna varılmıştır.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.