İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi

İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi

“İnsan ve Çevre” Ünitesi için Sınıf Dışı Öğretim Uygulamasının Çevre Okuryazarlığı Üzerine Etkisi

Yazarlar: Çiğdem KARAKAYA AKÇADAĞ, Elif Omca ÇOBANOĞLU

Cilt 3 , Sayı 2 , 2018 , Sayfalar 1 - 23

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Çevre eğitimi,Çevre okuryazarlığı,Sınıf dışı öğretim,Sürdürülebilirlik

Özet: Bu çalışma, fen eğitimi içerisinde yer alan “İnsan ve Çevre” ünitesinin, sınıf dışı öğretim yaklaşımıyla öğretiminin, 7. sınıf öğrencilerin çevre okuryazarlığına etkisini belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırma kapsamında yapılan uygulama, 2012-2013 eğitim-öğretim yılı ikinci yarıyılında 4 hafta süreyle yürütülmüştür. Araştırmada, nicel araştırma yöntemlerinden yarı deneysel desen kullanmıştır. Kontrol grubu olarak belirlenen grup (N=31), sınıf içerisinde mevcut öğretim yöntem ve etkinliklerini kullanarak, deney grubu (N=31) ise öğrencilerin öğrenim gördükleri okula yakın olan sınıf dışı bir ortamda, araştırmacılar tarafından hazırlanmış plana uygun öğretim yöntem ve etkinlikleri ile öğrenim görmüşlerdir. Öğrencilerin “İnsan ve Çevre” ünitesi üzerine çevre bilgileri, çevreye yönelik duyuşsal eğilimleri, sorumlu davranışları ve problem belirleme ve çözme becerileri, İlköğretim Çevre Okuryazarlığı Ölçeği (İÇOYA) ile belirlenmeye çalışılmıştı. Araştırma sonucunda kontrol ve deney grupları arasında,  çevreye yönelik duyuşsal eğilim ve problem belirleme-çözme becerileri açısından, deney grubu lehine, istatistiksel düzeyde anlamlı bir farklılığın olduğunu göstermiştir. Sürdürülebilirlik çerçevesinde, öğrencilerin çevre okuryazarlığının gelişiminde sınıf dışı eğitim ortamlarının etkili olduğu bulgusundan hareketle sınıf dışı ortamların eğitim öğretimde daha çok yer alması önerilmektedir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2018, title={“İnsan ve Çevre” Ünitesi için Sınıf Dışı Öğretim Uygulamasının Çevre Okuryazarlığı Üzerine Etkisi}, volume={3}, number={2}, publisher={İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi}, author={Çiğdem KARAKAYA AKÇADAĞ,Elif Omca ÇOBANOĞLU}, year={2018}, pages={1–23} }
APA
KOPYALA
Çiğdem KARAKAYA AKÇADAĞ,Elif Omca ÇOBANOĞLU. (2018). “İnsan ve Çevre” Ünitesi için Sınıf Dışı Öğretim Uygulamasının Çevre Okuryazarlığı Üzerine Etkisi (Vol. 3, pp. 1–23). Vol. 3, pp. 1–23. İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi.
MLA
KOPYALA
Çiğdem KARAKAYA AKÇADAĞ,Elif Omca ÇOBANOĞLU. “İnsan ve Çevre” Ünitesi Için Sınıf Dışı Öğretim Uygulamasının Çevre Okuryazarlığı Üzerine Etkisi. no. 2, İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi, 2018, pp. 1–23.