İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi
Yazarlar: Hatice MERTOĞLU
Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler
Anahtar Kelimeler:Feğitimi,Okul dışı öğrenme,Öğretmadayı
Özet: Fen eğitiminde okul dışı öğrenme ortamları önemli bir yer almaktadır. Bu çalışmada öğretmen adaylarına farklı okul dışı öğrenme ortamlarını tanıtmak ve bu ortamlarda gerçekleştirdikleri okul dışı etkinlikleri ile ilgili görüşlerini değerlendirmek amaçlanmıştır. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı çalışmaya seçmeli bir ders olan “Fen Eğitiminde Okul dışı Etkinlikler” dersini alan 31 öğretmen adayı katılmıştır. Araştırmada veriler sınıf içi öğrenci ürünleri ve araştırmacı tarafından hazırlanan ders değerlendirme formundan elde edilmiş ve betimsel analiz yapılarak değerlendirilmiştir. Araştırmada elde edilen başlıca sonuçlara göre; öğretmen adayları okul dışı öğrenme ortamlarındançok Sancak tepe bilim merkezini beğendiklerini ifade etmişlerdir. Etkinlik yaptıkları okul dışı öğrenme ortamları ile ilgili olarak görerek–yaşayarak-eğlenerek ve kalıcı bir şekilde öğrenme gerçekleştirdiklerini düşünmektedirler. Bu ortamlarda fen konularının nasıl öğrenilip öğretileceğine dair kendi yaşantıları yoluyla deneyim sağladıklarını belirtmişlerdir. Daha önce adını bile duymadıkları yerleri öğrendiklerini, kendileri için fen öğrenme fırsatı yarattığını ve yeni bilgiler öğrendiklerini ifade etmişlerdir. Öğretmen olmadan önce yaşadıkları bu deneyim sayesinde mesleki anlamda kendilerine daha çok güven duyduklarını, mesleğe başladıklarında öğrencilerini de götürmek istediklerini belirtmişlerdir. Öğretmen adayları ortak görüş olarak Fen bilimleri dersi programındaki konulardan fizik ve biyoloji ile ilgili üniteleri tercih edeceklerini belirtmişlerdir. Araştırmadan elde edilen bulguların okul dışı etkinliklerin planlanmasına ve uygulamasına ışık tutacağı düşünülmektedir.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.