İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi

İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi

Tübitak 4006 Bilim Fuarlarının 6. Sınıf Öğrencilerinin Bilimsel Süreç Becerileri ve Fen Bilimleri Dersine Yönelik Tutumlarıyla İlişkisi

Yazarlar: Burcu BABAOĞLAN ÖZDEMİR, Başak BABAOĞLAN

Cilt 4 , Sayı 1 , 2019 , Sayfalar 22 - 36

Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler

Anahtar Kelimeler:Tübitak 4006 Bilim Fuarı,Bilimsel Süreç Becerileri

Özet: Bireylerin bilim okuryazarı olarak yetişmesini amaçlayan Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı’nın temel amaçlarından biri, doğanın keşfedilmesi ve insan-çevre arasındaki ilişkinin anlaşılması sürecinde, bireylerin bilimsel süreç becerilerini benimseyip sorunlara çözüm üretmesini sağlamaktır. Bu amaçla yapılan araştırmada, ortaokul altıncı sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç becerilerine, bilim fuarlarına ve fen bilimleri dersine yönelik tutumlarının incelenmesi ve bu değişkenlerin aralarındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modelinin kullanıldığı araştırmanın örneklemini, Kahramanmaraş ilinin Dulkadiroğlu ilçesindeki bir ortaokulda öğrenim gören altıncı sınıf öğrencileri  oluşturmaktadır. Çalışma grubuna dahil olan 10 öğrencinin TÜBİTAK tarafından düzenlenen 4006 Bilim fuarlarına katılmalarına dikkat edilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Bilimsel Süreç Beceri Testi (BSBT-6)” , “Bilim Şenliği Tutum ölçeği (BŞTÖ)”, "Fen Bilimleri Dersine Yönelik Tutum Anketi" kullanılmıştır. Araştırma kapsamında elde edilen veriler, SPSS (Versiyon 15.0) programı kullanılarak analiz edilmiş, betimsel istatistik yöntemlerinin yanı sıra BSBT-6 , BŞTÖ, Fen Bilimleri Dersine Yönelik Tutum Anketi  arasındaki ilişkinin incelenmesi için korelasyon katsayısı hesaplanmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler sonucunda, öğrencilerin bilimsel süreç becerileri, bilim fuarları ve fen bilimleri dersine yönelik tutumları asında olumlu yönde bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Bu bulgular ışığında Tübitak 4006 Bilim fuarlarının etkili fen eğitimin gerçekleşebilmesi bakımından gerekli olduğu sonucuna ulaşılmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={Tübitak 4006 Bilim Fuarlarının 6. Sınıf Öğrencilerinin Bilimsel Süreç Becerileri ve Fen Bilimleri Dersine Yönelik Tutumlarıyla İlişkisi}, volume={4}, number={1}, publisher={İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi}, author={Burcu BABAOĞLAN ÖZDEMİR,Başak BABAOĞLAN}, year={2019}, pages={22–36} }
APA
KOPYALA
Burcu BABAOĞLAN ÖZDEMİR,Başak BABAOĞLAN. (2019). Tübitak 4006 Bilim Fuarlarının 6. Sınıf Öğrencilerinin Bilimsel Süreç Becerileri ve Fen Bilimleri Dersine Yönelik Tutumlarıyla İlişkisi (Vol. 4, pp. 22–36). Vol. 4, pp. 22–36. İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi.
MLA
KOPYALA
Burcu BABAOĞLAN ÖZDEMİR,Başak BABAOĞLAN. Tübitak 4006 Bilim Fuarlarının 6. Sınıf Öğrencilerinin Bilimsel Süreç Becerileri ve Fen Bilimleri Dersine Yönelik Tutumlarıyla İlişkisi. no. 1, İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi, 2019, pp. 22–36.