
Uluslararası Ders Kitapları ve Eğitim Materyalleri Dergisi
Yazarlar: İsa BOZ
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Oyun,Oyunla öğretim yöntemi,Matematik öğretimi
Özet: Bu araştırmada ilkokul 4. sınıf matematik dersinde oyunla öğretim yönteminin dördüncü sınıf öğrencilerinin akademik başarısına etkisi araştırılmıştır. Kahramanmaraş İlinde Türkoğlu İlçesinde bulunan bir ilkokulun 4. sınıflarından biri deney ve diğeri kontrol grubu olacak şekilde seçkili olarak belirlenmiştir. Araştırmanın yöntemi yarı deneysel desen olup, çalışma grubunu 19 kontrol, 19 deney olmak üzere toplam 38 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada deney grubuna dersler oyunla öğretim yöntemine, kontrol grubunda ilkokul dördüncü sınıf matematik öğretmen kılavuzundaki yönergelere uygun işlenmiştir. Bu araştırmada deney öncesi her iki gruba ön-test, uygulama sonunda son-test uygulanmıştır. Verilerin istatistiksel olarak karşılaştırılmasında deney ve kontrol grubunun ön-test puanları bağımsız gruplarda t testi, deney ve kontrol grubunun son-test puanları Tek Yönlü Kovaryans, deney ve kontrol grubu için bağımlı gruplarda t testi, cinsiyet için bağımsız gruplarda t testi, ailenin eğitim düzeyi için tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda öğrencilerin matematik başarılarında deney grubu lehine anlamlı farklılığın olduğu, cinsiyet ve ailenin eğitim düzeyine göre anlamlı bir farklılığın olmadığı sonucuna ulaşılmıştır
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.