
Uluslararası Ders Kitapları ve Eğitim Materyalleri Dergisi
Yazarlar: Tuğçe GÜZELYURT, Filis DAYANAN, Seher ÇAKIR, Ayten AHMETOĞLU
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Okul Öncesi Eğitim Kurumları,Öğrenme Merkezi,ÖğretmGörüşü,Durum Çalışması,Silopi
Özet: Okul öncesi eğitim, 0-6 yaş arasındaki çocuklara bir plan ve program kapsamında düzenlenmiş eğitim ortamında sunulan eğitimdir. Okul öncesi eğitim ortamları ise, çocuğun gelişim özellikleri doğrultusunda eğitim sürecinin desteklendiği planlı, sistemli düzenlenmiş ortamlardır. Bu ortamda yer alanönemli unsurlardan biri öğrenme merkezleridir. Öğrenme merkezlerinin sayısı, sınıf içindeki konumları ve eğitim ortamı okul öncesi dönemde kazandırılması hedeflenen becerilerle paralel olarak düzenlenmelidir. Öğrenme merkezlerinin düzenlenmesi için öğretmenlerin öğrenme merkezlerine ilişkin bilgi düzeylerinin yeterli olması gerekmektedir. Bu bilgiler doğrultusunda çalışmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin eğitim ortamlarının ve öğrenme merkezlerinin düzenlenmesine yönelik görüşlerini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubu 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Şırnak ilin, Silopi ilçesinde okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan 41 okul öncesi öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırmada veriler araştırmacılar tarafından oluşturulan görüşme formuyla toplanmıştır. Elde edilen veriler betimsel analiz ve içerik analizi tekniğiyle analiz edilmiştir. Sonuç olarak okul öncesi öğretmenlerinin öğrenme merkezlerinin çocuğun gelişimindeki öneminin farkında oldukları belirlenmiştir. Öğrenme merkezlerinin az olmasının temel nedenleri ekonomik ve fizik yetersizlik olarak ifade edilmiştir. Bununla birlikte öğretmenlerin mevcut koşullarda öncelikli öğrenme merkezi seçme ve düzenleme konusunda donanımlı olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.