Pazarlama İçgörüsü Üzerine Çalışmalar

Pazarlama İçgörüsü Üzerine Çalışmalar

A ve B Tipi Kişilik Özelliklerine Göre Tüketicilerin Plansız, Kompülsif ve Hedonik Satın Alma Davranışlarının Araştırılması

Yazarlar: Buket BORA SEMİZ

Cilt 1 , Sayı 1/2 , 2017 , Sayfalar 13 - 22

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Plansız Satın Alma,Hedonik Satın Alma,Kompülsif Satın Alma,Kişilik,A ve B Tipi Kişilik

Özet: Pazarlama literatüründe sıklıkla kullanılan değişkenlerden biri olan kişiliğin, satın alma davranışına etkisinin belirlenmesinin hem işletmeler hem de akademisyenler için önemi inkâr edilemez. Bu çalışmanın amacı; A ve B tipi kişilik tipolojilerine sahip tüketicilerin plansız (impulsive), kompülsif (compulsive) ve hedonik (hazcı) satın alma davranışları arasında farkın olup olmadığını incelemektir. Evrenini tüm tüketicilerin oluşturduğu bu çalışmada kolayda örnekleme yöntemine göre seçilen 292 örneklemden anket yoluyla veri toplanmıştır. Elde edilen bulgulara göre, A ve B tipi kişilik özelliklerine sahip tüketicilerin plansız satın alma, kompülsif satın alma ve hedonik satın alma davranışları arasında farkın olduğu görülmektedir. Ayrıca A tipi kişilik özelliklerine sahip tüketicilerin daha çok hedonik satın alma davranışı, B tipi kişilik özelliklerine sahip tüketicilerin ise daha çok plansız satın alma davranışı sergiledikleri sonucuna ulaşılmıştır. Bu çalışma, tüketicileri hem A ve B tipi kişilik tipolojilerine göre değerlendirdiğinden hem de bu tipolojilere göre tüketicilerin satın alma davranışlarını incelediğinden dolayı özgün bir değer taşımaktadır. 


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2017, title={A ve B Tipi Kişilik Özelliklerine Göre Tüketicilerin Plansız, Kompülsif ve Hedonik Satın Alma Davranışlarının Araştırılması}, volume={1}, number={1/2}, publisher={Pazarlama İçgörüsü Üzerine Çalışmalar}, author={Buket BORA SEMİZ}, year={2017}, pages={13–22} }
APA
KOPYALA
Buket BORA SEMİZ. (2017). A ve B Tipi Kişilik Özelliklerine Göre Tüketicilerin Plansız, Kompülsif ve Hedonik Satın Alma Davranışlarının Araştırılması (Vol. 1, pp. 13–22). Vol. 1, pp. 13–22. Pazarlama İçgörüsü Üzerine Çalışmalar.
MLA
KOPYALA
Buket BORA SEMİZ. A ve B Tipi Kişilik Özelliklerine Göre Tüketicilerin Plansız, Kompülsif ve Hedonik Satın Alma Davranışlarının Araştırılması. no. 1/2, Pazarlama İçgörüsü Üzerine Çalışmalar, 2017, pp. 13–22.