Pazarlama İçgörüsü Üzerine Çalışmalar
Yazarlar: Gözde Seval Ergün, Hüseyin Boz
Konular:İşletme
Anahtar Kelimeler:İçsel pazarlama,İş tatmini,Turizm,İşgören
Özet: Amaç: Bu çalışma konaklama işletmelerindeki içsel pazarlama uygulamaları ile işgörenlerin iş tatmini ilişkisini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Tasarım/metodoloji/yaklaşım: Çalışmada veri toplama aracı olarak, içsel pazarlama uygulamalarını ölçen 17 ifade ve iş tatminini ölçen 20 ifade içeren ve 5’li Likert ölçeği ile değerlendirilen anket formu kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Manavgat’ta bulunan konaklama işletmelerinin işgörenleri oluşturmaktadır. Veri toplama sürecinin sonucunda 211 katılımcının cevapları analiz edilmiştir. Analiz sürecinde bir istatistik paket programından yararlanılmış olup program yardımıyla güvenilirlik analizleri, faktör analizleri, demografik verilere ilişkin frekans dağılımları ve hipotez testleri için korelasyon analizleri yapılmıştır. Bulgular: İçsel pazarlama uygulamaları ile işgörenlerin iş tatmini pozitif yönlü ilişkilidir. Bununla birlikte, içsel pazarlama uygulamaları işgörenlerin iş tatmininin alt boyutları ile de ilişkidir. Özgünlük: : Bu çalışmada elde edilen sonuçların, literatürde yapılan çalışmalarla örtüştüğü görülmüştür. Ayrıca, diğer çalışmalardan farklı olarak iş tatmini boyutlarının da içsel pazarlama ile ilişkisi ortaya konulmuştur.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.