Pazarlama İçgörüsü Üzerine Çalışmalar
Yazarlar: Hacer AKSOY
Konular:İşletme
Anahtar Kelimeler:Yeşil Pazarlama,Akli Hareket Kuramı,Yeşil Ürün,Yeşil Tüketici
Özet: Amaç: Bu araştırmada yeşil tüketicilerin sahip olduğu tutumlar, bu tutumları davranışa dönüştüren unsurlar ve bu tutumların davranışa dönüşmesine engel olan faktörlerin neler olduğu sorularına yanıt aranmıştır. Tasarım/ metodoloji/ yaklaşım: Çalışmada nitel ve nicel araştırma tekniklerinin birlikte kullanıldığı karma yöntem kullanılmıştır. Katılımcıların tutumlarını ölçmek için öncelikle 75 öğretmenle anket çalışması yapılmıştır. Anket çalışmasında elde edilen veriler ile SPSS 20.00 programında tanımlayıcı istatistikler yapılmıştır. Katılımcıların belirlenen tutumları ile davranışları arasındaki farkı bulmak için 17 öğretmenle 9 ana başlıktan oluşan yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Bulgular: Katılımcıların yeşil pazarlamaya yönelik çevresel kaygı ve çevreye duyarlı ürün kullanma eğilimleri olduğu, yani çevreci tutumlara sahip oldukları belirlenmiş ve bu tutumlarını davranışa nispeten dönüştürdükleri ama bunu salt çevreci ruhla değil fayda elde etmek adına yaptıkları ortaya çıkmıştır. Özgünlük: Yeşil pazarlama alanında çalışmaların yapıldığı fakat çalışmaların genel olarak tutum ve satın alma üzerine yoğunlaştığı görülmektedir. Bu çalışmada elde edilen sonuçların literatürle uyuştuğu görülmüştür.