Pazarlama İçgörüsü Üzerine Çalışmalar

Pazarlama İçgörüsü Üzerine Çalışmalar

Hizmet mantığında değerin birlikte yaratımı: Eleştirel bir analiz

Yazarlar: Christian GRÖNROOS

Cilt 2 , Sayı 2 , 2018 , Sayfalar 90 - 108

Konular:İşletme

Anahtar Kelimeler:Pazarlama,Hizmet mantığı,Hizmet-egemmantık,Değerin birlikte yaratımı,Değer yaratımı

Özet: Hizmet mantığında, değerin birlikte yaratılmasının temelini oluşturan mantık analiz edilmiştir. Hizmet-egemen olarak adlandırılan mantığın 10 temel öncülünden bazılarının, değer yaratma ve birlikte yaratmanın anlaşılmasına tam olarak olanak vermediği gözlemlenmiştir. Birlikte yaratma, işletme ve pazarlama uygulamalarında teorik gelişme ve karar alma bakımından anlamlı olacak şekilde anlaşılmalıdır. Karşılıklı etkileşim kavramının eksiksiz bir idraki olmaksızın, değerin birlikte yaratımının, doğası ve içeriği tanımlanamadığı gibi konumu da tanımlanamaz. Değerin birlikte yaratımı kolaylıkla, özü ve anlamı olmayan bir kavram haline gelebilir. Bu makaledeki analize dayanarak, işletmedeki hizmet perspektifine (hizmet mantığı) yegâne katkıyı sağlayan müşterilerin değerin daima ortak yaratıcısı olmasından ziyade, hizmet sağlayıcının belirli koşullar altında, değeri müşterileriyle birlikte yaratma olanaklarına sahip olduğu gözlemlenmiştir. Son olarak, temel öncüllerin altısını da içeren yedi önerme buna göre yeniden formüle edilmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2018, title={Hizmet mantığında değerin birlikte yaratımı: Eleştirel bir analiz}, volume={2}, number={2}, publisher={Pazarlama İçgörüsü Üzerine Çalışmalar}, author={Christian GRÖNROOS}, year={2018}, pages={90–108} }
APA
KOPYALA
Christian GRÖNROOS. (2018). Hizmet mantığında değerin birlikte yaratımı: Eleştirel bir analiz (Vol. 2, pp. 90–108). Vol. 2, pp. 90–108. Pazarlama İçgörüsü Üzerine Çalışmalar.
MLA
KOPYALA
Christian GRÖNROOS. Hizmet Mantığında Değerin Birlikte Yaratımı: Eleştirel Bir Analiz. no. 2, Pazarlama İçgörüsü Üzerine Çalışmalar, 2018, pp. 90–108.