Pazarlama İçgörüsü Üzerine Çalışmalar

Pazarlama İçgörüsü Üzerine Çalışmalar

Büyük Veri Bazlı Pazar Bölümleme: Müşterilerin Alışveriş Merkezi Seçim Çeşitlilik ve Kategori Seçim Çeşitlilik Davranışlarının Kredi Kartı Harcamaları Yönünden İncelenmesi

Yazarlar: Mine TUNA, Burcin BOZKAYA, Kivilcim DOGERLİOGLU DEMİR, Cenk KOÇAŞ

Cilt 2 , Sayı 2 , 2018 , Sayfalar 57 - 68

Konular:İşletme

Anahtar Kelimeler:Pazar bölümleme,Büyük veri,Big data,Tüketici davranışları

Özet: Bu çalışmada, tüketicilerin Büyük Veri ‘den çıkarılan davranış özniteliklerine bakarak, alışveriş merkezleri bağlamında alışveriş davranışlarındaki farklılıkları tespit etmekteyiz. Çalışmamızda, özel bir Türk bankasının yaklaşık 60 bin müşteri ve 3 milyon kredi kartı işlemini içeren veri seti kullanılmıştır. Müşterileri, alışveriş merkezleri ve alışveriş kategorileri bağlamında çeşitlilik arayışlarına göre ayrıştırmak için çeşitlilik adındaki davranış özniteliği kullanılmıştır. Müşteriler, K-medyan Kümeleme Algoritması ve kümeleme boyutu olarak da çeşitlilik değerleri kullanılarak dört farklı segment elde edilmiştir. Araştırmamızın sonuçlarının artan rekabet ortamında doğru müşterileri gruplarına doğru stratejilerle yaklaşmalarına yol göstereceğini umuyoruz.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2018, title={Büyük Veri Bazlı Pazar Bölümleme: Müşterilerin Alışveriş Merkezi Seçim Çeşitlilik ve Kategori Seçim Çeşitlilik Davranışlarının Kredi Kartı Harcamaları Yönünden İncelenmesi}, volume={2}, number={2}, publisher={Pazarlama İçgörüsü Üzerine Çalışmalar}, author={Mine TUNA,Burcin BOZKAYA,Kivilcim DOGERLİOGLU DEMİR,Cenk KOÇAŞ}, year={2018}, pages={57–68} }
APA
KOPYALA
Mine TUNA,Burcin BOZKAYA,Kivilcim DOGERLİOGLU DEMİR,Cenk KOÇAŞ. (2018). Büyük Veri Bazlı Pazar Bölümleme: Müşterilerin Alışveriş Merkezi Seçim Çeşitlilik ve Kategori Seçim Çeşitlilik Davranışlarının Kredi Kartı Harcamaları Yönünden İncelenmesi (Vol. 2, pp. 57–68). Vol. 2, pp. 57–68. Pazarlama İçgörüsü Üzerine Çalışmalar.
MLA
KOPYALA
Mine TUNA,Burcin BOZKAYA,Kivilcim DOGERLİOGLU DEMİR,Cenk KOÇAŞ. Büyük Veri Bazlı Pazar Bölümleme: Müşterilerin Alışveriş Merkezi Seçim Çeşitlilik ve Kategori Seçim Çeşitlilik Davranışlarının Kredi Kartı Harcamaları Yönünden İncelenmesi. no. 2, Pazarlama İçgörüsü Üzerine Çalışmalar, 2018, pp. 57–68.