Pazarlama İçgörüsü Üzerine Çalışmalar
Yazarlar: Mine TUNA, Burcin BOZKAYA, Kivilcim DOGERLİOGLU DEMİR, Cenk KOÇAŞ
Konular:İşletme
Anahtar Kelimeler:Pazar bölümleme,Büyük veri,Big data,Tüketici davranışları
Özet: Bu çalışmada, tüketicilerin Büyük Veri ‘den çıkarılan davranış özniteliklerine bakarak, alışveriş merkezleri bağlamında alışveriş davranışlarındaki farklılıkları tespit etmekteyiz. Çalışmamızda, özel bir Türk bankasının yaklaşık 60 bin müşteri ve 3 milyon kredi kartı işlemini içeren veri seti kullanılmıştır. Müşterileri, alışveriş merkezleri ve alışveriş kategorileri bağlamında çeşitlilik arayışlarına göre ayrıştırmak için çeşitlilik adındaki davranış özniteliği kullanılmıştır. Müşteriler, K-medyan Kümeleme Algoritması ve kümeleme boyutu olarak da çeşitlilik değerleri kullanılarak dört farklı segment elde edilmiştir. Araştırmamızın sonuçlarının artan rekabet ortamında doğru müşterileri gruplarına doğru stratejilerle yaklaşmalarına yol göstereceğini umuyoruz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.