Pazarlama İçgörüsü Üzerine Çalışmalar

Pazarlama İçgörüsü Üzerine Çalışmalar

Bulanık AHP ve Bulanık WASPAS Yöntemleri ile Yeni Ürün Seçimi

Yazarlar: Nesrin KOÇ USTALI, Net TOSUN

Cilt 3 , Sayı 2 , 2019 , Sayfalar 25 - 34

Konular:Yöneylem, Araştırma ve Yönetim Bilimi

Anahtar Kelimeler:Çok Kriterli Karar Verme,Bulanık AHP,Bulanık WASPAS,Yeni Ürün Seçimi,Fiyatlandırma

Özet: Amaç: Günümüz küresel rekabet ortamında, işletmelerin piyasaya sunacakları yeni ürünler arasından hangisini seçeceklerine ilişkin verecekleri kararlar, hem piyasadaki rakipler hem de hedef kitle açısından oldukça önemlidir. Bu kararı verirken çok sayıda faktörün göz önünde bulundurulması gerekmektedir. Bu faktörlerdenönemlilerinden biri fiyatlandırmadır. İşletmelerin doğru fiyatlandırma kararı ile yeni ürünlerini piyasaya sunmaları, rekabet avantajı sağlamaları açısından öncelikle ele alınması gereken konulardandır. Bu çalışmada, teknoloji ürünleri üreten bir işletmenin piyasaya sunacağı yeni ürün alternatifleri arasından hangisini tercih edeceği sorunu ele alınmış ve çözüm önerisi sunulmuştur. Metodoloji: Bu çalışmada, çok kriterli karar verme yöntemlerinden bulanık AHP ve bulanık WASPAS yöntemleri kullanılmıştır. İlk olarak Kriter ağırlıkları bulanık AHP yöntemi ile belirlenmiş ardından bulanık WASPAS yöntemiyle alternatif ürünler sıralanmıştır. Özgünlük: Bu çalışmada, iki farklı ÇKKV yöntemi birlikte kullanılmıştır. Bu yöntemlerden özellikle WASPAS yöntemi, güncel bir yöntem olması sebebiyle bu alanda yapılacak olan çalışmalara katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Bulgular: Kriterler ağırlıklarının hesaplanmasına ilişkin yapılan analiz sonunda, piyasaya yeni ürün sunumu aşamasındaçok etkili olan faktörün, yasal ve politik düzenlemeler;az etkili olan faktörün ise pazarlama hedefleri ve stratejileri olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca hangi ürünün piyasaya sunulacağının belirlenmesine yönelik yapılan analiz sonunda, birinci alternatif olan ürününyüksek değeri aldığı gözlenmiş ve bu ürünün seçilmesi önerilmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={Bulanık AHP ve Bulanık WASPAS Yöntemleri ile Yeni Ürün Seçimi}, volume={3}, number={2}, publisher={Pazarlama İçgörüsü Üzerine Çalışmalar}, author={Nesrin KOÇ USTALI,Nedret TOSUN}, year={2019}, pages={25–34} }
APA
KOPYALA
Nesrin KOÇ USTALI,Nedret TOSUN. (2019). Bulanık AHP ve Bulanık WASPAS Yöntemleri ile Yeni Ürün Seçimi (Vol. 3, pp. 25–34). Vol. 3, pp. 25–34. Pazarlama İçgörüsü Üzerine Çalışmalar.
MLA
KOPYALA
Nesrin KOÇ USTALI,Nedret TOSUN. Bulanık AHP ve Bulanık WASPAS Yöntemleri Ile Yeni Ürün Seçimi. no. 2, Pazarlama İçgörüsü Üzerine Çalışmalar, 2019, pp. 25–34.