Spor ve Rekreasyon Araştırmaları Dergisi

Spor ve Rekreasyon Araştırmaları Dergisi

SPOR YÖNETİMİNDE HALKLA İLİŞKİLER VE İMAJ: İMAJ FAKTÖRÜNÜN SPOR KURUMLARINA ETKİSİ ÜZERİNE BİR DERLEME

Yazarlar: Piyami ÇAKTO, Betül ALTINOK

Cilt 2 , Sayı 2 , 2020 , Sayfalar 44 - 51

Konular:Spor Bilimleri

Anahtar Kelimeler:Halkla ilişkiler,Imaj,Spor,Yönetim,Örgüt

Özet: Son yıllarda spor kulüplerinin daha çok kitleye ulaşabilmek için farklı argümanları kullandıkları görülmektedir. Bu argümanların başında medya, imaj, sponsorluk gibi halkla ilişkilerin unsurları gelmektedir. Halkla ilişkiler toplum ile kurumların ilişkilerini inceleyip bu doğrultuda hareket eden bir organizasyon yapısı olarak tanımlanmaktadır. Örgütler yapılarını inşa ederken toplum ile muhatap olan halkla ilişkiler biriminin önemini günümüzde kavramış bulunmaktalar. Bu önemin verdiği sorumluluk karşısında bireyler ve kitleler üzerinde olumlu imaj yaratmak için halkla ilişkiler birimleri önemli kararlar alıp ve örgütün yapısına fayda sağlamayı amaçlar. Günümüz spor kulüpleri daha çok taraftar ve kitleye ulaşabilmek için farklı çalışmalara başvurmaktadır. Bu çalışmaların başında gelen imaj algısı spor kulüplerinin tanınmasında önemli rol almaktadır. Dolayısıyla spor kulüpleri konumlarını ve rekabet ortamında varlıklarını koruyabilmek için halkla ilişkiler aracılıyla imajlarına büyük ölçüde önem vermektedir. Bu bağlamda, kurumların tanıma ve tanıtma faaliyetlerine önem vermeleri ve bu faaliyetleri etkin bir şekilde yürütmeleri önem taşımaktadır. Toplumun beklentilerine duyarlı olmak, genel olarak tanınma faaliyeti kapsamına girerken, imaj faktörünün etkilerini göz ardı etmemek gerekir. Bu çalışmada, halkla ilişkilerin yapısını anlama ve kitleler üzerinde önemli bir yere sahip olan imaj faktörü farklı boyutlarla ayrıntılı bir şekilde incelenmiştir. Anahtar Kelimeler: Halkla İlişkiler, İmaj, Spor, Yönetim, Örgüt,


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={SPOR YÖNETİMİNDE HALKLA İLİŞKİLER VE İMAJ: İMAJ FAKTÖRÜNÜN SPOR KURUMLARINA ETKİSİ ÜZERİNE BİR DERLEME}, volume={2}, number={44–51}, publisher={Spor ve Rekreasyon Araştırmaları Dergisi}, author={Piyami ÇAKTO,Betül ALTINOK}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Piyami ÇAKTO,Betül ALTINOK. (2020). SPOR YÖNETİMİNDE HALKLA İLİŞKİLER VE İMAJ: İMAJ FAKTÖRÜNÜN SPOR KURUMLARINA ETKİSİ ÜZERİNE BİR DERLEME (Vol. 2). Vol. 2. Spor ve Rekreasyon Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Piyami ÇAKTO,Betül ALTINOK. SPOR YÖNETİMİNDE HALKLA İLİŞKİLER VE İMAJ: İMAJ FAKTÖRÜNÜN SPOR KURUMLARINA ETKİSİ ÜZERİNE BİR DERLEME. no. 44–51, Spor ve Rekreasyon Araştırmaları Dergisi, 2020.