Spor ve Rekreasyon Araştırmaları Dergisi

Spor ve Rekreasyon Araştırmaları Dergisi

BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN KARANTİNA DÖNEMİNDEKİ UZAKTAN EĞİTİM İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ (NİTEL BİR ARAŞTIRMA)

Yazarlar: Meryem ALTUN EKİZ

Cilt 2 , Sayı - , 2020 , Sayfalar 1 - 13

Konular:Spor Bilimleri

Anahtar Kelimeler:Koronavirüs,Karantina,Uzaktan Eğitim,Durum Çalışması,Üniversite Öğrencileri

Özet: Amaç: Bu çalışmada Koronavirüsün öğrencileri yüz yüze eğitim öğretim hayatından uzaklaştırması sebebiyle karantina döneminde verilmeye başlanan uzaktan eğitime yönelik öğrencilerin görüşleri incelenmiştir. Yöntem: Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden Durum Çalışması Deseni kullanılmıştır. Veriler sanal olarak görüşme yöntemiyle toplanmıştır. Araştırmanın grubunu Mustafa Kemal Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda öğrenim gören amaçlı örneklem yöntemiyle seçilen 13’ü kadın ve 19’u erkek olmak üzere toplam 32 öğrenci oluşturmaktadır. Verilerin analizinde betimsel ve içerik analiz çözümleme yöntemi kullanılmıştır. Betimsel analiz ile özetlenen ve yorumlanan veriler, kodlanmış temalar ve alt temalar oluşturulmuştur. Bulgular: Yapılan analizler sonucunda, öğrenciler uzaktan eğitime yönelik farklı tanımlamalar ve benzetmeler yapmışlardır. Öğrencilerin çoğu için uzaktan eğitim bilgisayar ve internet ortamında rahat ve kolaylık sağlayan bir sistemdir. Katılımcılar uzaktan eğitim ile ilgili süreç ve çıktıları üzerinde görüşlerinin çoğunluğu verimsiz olduğu kanısında. Zaman ve mekandan bağımsız tekrar izlenilebilir olması olumlu tepkilerdendir. Çeşitli aksaklıklardan dolayı ise düzenli devam edemeyen öğrenciler de bulunmaktadır. Katılımcılar uygulama dersleri için verimsiz, teorik dersler için verimli olduğunu ve karşılıklı iletişimin olmaması açısından da bu durumdan pek menün olmadıklarını belirtmişleridir. Sonuç: Uzaktan eğitimde soru-cevap imkanının olmayışı, sisteme girmekte problemlerin yaşanması gibi faktörlerin olumsuz tepkilere neden olduğu fark edilmiştir. Uzaktan eğitime yönelik olumlu tepki geliştirilebilmesi için; derslerin online (canlı) ortamda olması, öğretmen ve öğrencinin iletişim kurabildiği ve teknik problemlerinaza indirildiği uzaktan eğitim ortamlarının tasarlanması önerilmektedir. Anahtar Kelimeler: Koronavirüs, Karantina, Uzaktan Eğitim, Durum Çalışması, Üniversite Öğrencileri


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN KARANTİNA DÖNEMİNDEKİ UZAKTAN EĞİTİM İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ (NİTEL BİR ARAŞTIRMA)}, volume={2}, number={1–13}, publisher={Spor ve Rekreasyon Araştırmaları Dergisi}, author={Meryem ALTUN EKİZ}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Meryem ALTUN EKİZ. (2020). BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN KARANTİNA DÖNEMİNDEKİ UZAKTAN EĞİTİM İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ (NİTEL BİR ARAŞTIRMA) (Vol. 2). Vol. 2. Spor ve Rekreasyon Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Meryem ALTUN EKİZ. BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN KARANTİNA DÖNEMİNDEKİ UZAKTAN EĞİTİM İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ (NİTEL BİR ARAŞTIRMA). no. 1–13, Spor ve Rekreasyon Araştırmaları Dergisi, 2020.