Academic Knowledge
Yazarlar: ["Mustafa ÖZTÜRK", "Saliye EK", "Özen KOCATÜFENK YILDIZ", "Hasan KUŞÇU", "Derya YÖRÜK", "Hakan YILDIZ"]
Konular:-
DOI:10.5281/zenodo.7496279
Anahtar Kelimeler:Büyük Taarruz,Çocuk,Eğitim,Renk,Resim,The Great Offensive,Child,Education,Color,Painting
Özet: Bu çalışmada eğitim öğretim dönemindeki çocuklara yönelik hazırlanan bir masal kitabındaki resimler incelenerek Türkiye tarihinde önemli dönüm noktası niteliğindeki Büyük Taarruz’un nasıl aktarıldığının belirlenmesi amaçlanmıştır. İncelenen masal kitabındaki resimler adına nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizi seçilmiştir. İçerik analizi yazılı, sözle ve diğer materyallere yönelik nesnel ve sistematik incelemeyi amaçlayan bilimsel yaklaşımdır. Araştırmada 11 resim renk ve anlam bakımından iki ayrı grupta incelenmiş, incelemenin güvenilirlik hesaplaması Miles ve Huberman (1994) güvenilirlik formülü ile hesaplanmıştır. Bunlar sırası ile % 85,60 ve % 87,87 düzeyinde güvenli seviyededir. İncelenen 11 resimde 11 ayrı renk kullanıldığı ve bunlarında farklı dağılımlarda vurgu amaçlı tercih edildiği belirlenmiştir. Araştırmada elde edilen sonuçlar, resim ve renklerin çocuklara farklı düzenlemeler ile sunulabileceği, bu içeriklerin yayın süreçlerinin geliştirilebileceğini ortaya koymaktadır.