Meriç Uluslararası Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi

Meriç Uluslararası Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi

EKONOMİK KALKINMA SÜRECİNDE KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARINDAN TELEVİZYONUN YERİ

Yazarlar: Baran KOCATEPE

Cilt 5 , Sayı 12 , 2021 , Sayfalar 15 - 26

Konular:Sosyal

Anahtar Kelimeler:Kalkınma,Televizyon,Medya

Özet: İkinci Dünya Savaşı sonrasında dünya ülkeleri gelişmiş ülkeler ve gelişmekte olan ülkeler olmak üzere sınıflandırılmaya başlanmıştır. Gelişmiş ülkelerin önceliği ekonomik büyümeyle birlikte ülke vatandaşlarının refah düzeylerini arttırmaktır. Gelişmekte olan ülkelerin önceliği ise ekonomik kalkınmayı gerçekleştirip, gelişmiş ülkeler düzeyine ulaşmaktır. Ekonomik kalkınma süreci, başta ekonomi olmak üzere siyasal, sosyo-kültürel gibi birçok alanda ilerlemeyi kapsar. Bu sürecin kültürel altyapısının sağlanması, tanıtılması ve yönlendirilmesinde kitle iletişim araçlarından popülaritesi yüksek olsan televizyonun kullanılması birincil tercihtir. Bu çalışma da gelişmekte olan ülkelerin, ekonomik kalkınma sürecinde bir araç olarak kullandıkları televizyonun, dolayısıyla medya ve reklamların kitleleri hangi yönden etkilediği, yönlendirdiği, tüketim harcamaları üzerinde hangi açıdan etkisi olduğu, televizyonun tanmı ile işlevi arasındaki hangi açılardan farklılıklar olduğuna dikkat çekilmeye çalışılmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={EKONOMİK KALKINMA SÜRECİNDE KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARINDAN TELEVİZYONUN YERİ}, volume={5}, number={15–26}, publisher={Meriç Uluslararası Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi}, author={Baran KOCATEPE}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Baran KOCATEPE. (2021). EKONOMİK KALKINMA SÜRECİNDE KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARINDAN TELEVİZYONUN YERİ (Vol. 5). Vol. 5. Meriç Uluslararası Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi.
MLA
KOPYALA
Baran KOCATEPE. EKONOMİK KALKINMA SÜRECİNDE KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARINDAN TELEVİZYONUN YERİ. no. 15–26, Meriç Uluslararası Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, 2021.