Meriç Uluslararası Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi

Meriç Uluslararası Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi

ÜRÜN YERLEŞTİRME VE SİNEMA İLİŞKİSİNE BİR BAKIŞ: “BU PROGRAMDA ÜRÜN YERLEŞTİRME BULUNMAKTADIR.”

Yazarlar: Meriç Batuhan ÇİL

Cilt 4 , Sayı 11 , 2020 , Sayfalar 240 - 254

Konular:Sosyal

Anahtar Kelimeler:Ürün Yerleştirme,Sinema,Tüketim Toplumu

Özet: Kitle iletişim araçları öznelinde ‘ürün yerleştirme’ tekniği reklam ve özendirme amaçlı olarak günümüzde kendine sıkça yer bulan bir uygulama alanı olmuştur. Özellikle film ve diziler içerisinde bulunan ürün yerleştirme uygulamalarının, seyircinin tüketime yönelik algısını değiştirdiğini söylemek mümkündür. Bu hususta, filmler başta olmak üzere televizyon dizileri ve programlarının içeriklerinde ürün yerleştirme uygulamasının örnekleri zaman zaman yadsınamayacak bir şekilde gözler önünde bulunmakta ve hedefine ulaşmayı başaran ürün yerleştirme stratejilerinin kalkındırmayı ve/veya öne çıkarmayı amaçladıkları ürüne olan katkılarının, üretici firmaları batmaktan kurtaracak kadar önemli olabildiği görülmektedir. Bu husus genel itibariyle seyircinin karakterle empati kurması üzerinden yürütülüyor gibi olsa da, bunun haricindeki alegorilerin de çeşitli şekillerde ürün yerleştirme konusunda sinemasal yapıtlarda bulunduğunu söylemek mümkündür.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={ÜRÜN YERLEŞTİRME VE SİNEMA İLİŞKİSİNE BİR BAKIŞ: “BU PROGRAMDA ÜRÜN YERLEŞTİRME BULUNMAKTADIR.”}, volume={4}, number={240–254}, publisher={Meriç Uluslararası Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi}, author={Meriç Batuhan ÇİL}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Meriç Batuhan ÇİL. (2020). ÜRÜN YERLEŞTİRME VE SİNEMA İLİŞKİSİNE BİR BAKIŞ: “BU PROGRAMDA ÜRÜN YERLEŞTİRME BULUNMAKTADIR.” (Vol. 4). Vol. 4. Meriç Uluslararası Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi.
MLA
KOPYALA
Meriç Batuhan ÇİL. ÜRÜN YERLEŞTİRME VE SİNEMA İLİŞKİSİNE BİR BAKIŞ: “BU PROGRAMDA ÜRÜN YERLEŞTİRME BULUNMAKTADIR.” no. 240–254, Meriç Uluslararası Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, 2020.