Meriç Uluslararası Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi
Yazarlar: Meriç Batuhan ÇİL
Konular:Sosyal
Anahtar Kelimeler:Ürün Yerleştirme,Sinema,Tüketim Toplumu
Özet: Kitle iletişim araçları öznelinde ‘ürün yerleştirme’ tekniği reklam ve özendirme amaçlı olarak günümüzde kendine sıkça yer bulan bir uygulama alanı olmuştur. Özellikle film ve diziler içerisinde bulunan ürün yerleştirme uygulamalarının, seyircinin tüketime yönelik algısını değiştirdiğini söylemek mümkündür. Bu hususta, filmler başta olmak üzere televizyon dizileri ve programlarının içeriklerinde ürün yerleştirme uygulamasının örnekleri zaman zaman yadsınamayacak bir şekilde gözler önünde bulunmakta ve hedefine ulaşmayı başaran ürün yerleştirme stratejilerinin kalkındırmayı ve/veya öne çıkarmayı amaçladıkları ürüne olan katkılarının, üretici firmaları batmaktan kurtaracak kadar önemli olabildiği görülmektedir. Bu husus genel itibariyle seyircinin karakterle empati kurması üzerinden yürütülüyor gibi olsa da, bunun haricindeki alegorilerin de çeşitli şekillerde ürün yerleştirme konusunda sinemasal yapıtlarda bulunduğunu söylemek mümkündür.