Meriç Uluslararası Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi
Yazarlar: Leyla İZBUDAK, Emine KILIÇASLAN
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Medya Kültürü,Anlam İnşası,Moda
Özet: Yaşadığımız yüzyılda ekonominin canlanması ve genç bireylerin mutluluğu için modayı takip etmek bir ihtiyaç haline dönüşmüştür. Günümüzün genç tüketici toplumu modanın dışında kalmaktan kaçınır. Çünkü iç dünyalarındaki sorunları modaya yönelerek gidermek ister. Gençler bu yolla sürekli bir yenilenme süreci yaşadığına inanır. Modayı takip etmediğinde topluma uyum sağlamakta güçlük çekeceğini düşünür. Bu sebeplerle moda son yıllarda hayatımızın vazgeçilmez bir parçası haline gelmiştir. Bu nedenle bu çalışmada; televizyonlarda yayınlanan Moda Programlarının, Adnan Menderes Üniversitesi Aydın Meslek Yüksekokulunda öğrenim gören kız öğrencilerinin tüketim alışkanlıkları ve giyim tercihlerini oluşturmadaki etkileri araştırılmıştır. 300 kız öğrenci üzerinde yapılan bu çalışma aynı zamanda, tüketimin altın kuralı olan ihtiyaç duyduğu şeyler dururken, ihtiyacı olmayan ürünleri satın almaya yöneltme eğilimi de ölçülmüştür