Journal of Advances in VetBio Science and Techniques
Yazarlar: Levent SANGÜN, Osman İnanç GÜNEY
Konular:Balıkçılık
DOI:10.31797/vetbio.630363
Anahtar Kelimeler:Deniz balığı,Tatlı su balığı,Tüketim tercihleri,Tüketici,Adana
Özet: Bu çalışmada Adana ilindeki su ürünleri tüketicilerinin sosyo-demografik özelliklerine göre deniz balığı ile Tatlısu balığı tüketim davranışları arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları ortaya koyulmaya çalışılmıştır. Bunun için çalışmamızda Adana’da toplam 407 kişi ile anket yapılmıştır. Bu 407 kişiden 347 sinin su ürünleri tükettiği 60’ının ise su ürünleri tüketmediği tespit edilmiştir. Veriler SPSS.21.0 paket programı kullanılarak yüzde frekans değerleri bulunmuştur. Elde edilen bulgulara göre deniz balığı %83,1’lik bir oranla erkeklerdeçok tüketilirken tatlısu balığı ise %20,9’luk oranla kadınlarda daha çok tüketilmektedir. Yaşa göre ise yine deniz balığı tüketimiçok 45-54 yaş aralığın da %95,6 oranında tüketilirken Tatlısu balığı ise %18,1’lik oranla 25 yaş altı grupta tüketilmektedir. Eğitim durumuna göre ilkokul-ortaokul mezunu grup %86,2’lik oranla deniz balığını tüketirken, tatlı su balığında ise %25’lik oranla lisansüstü eğitime sahip grupçok tüketmektedir. %88,9’luk oranla esnaf grupçok deniz balığını tercih ederken, %25,9’luk oranla ev hanımları Tatlısu balığınıçok tercih eden grup çıkmıştır. Gelir durumuna göre yüksek gelir grubu olan bireyler deniz balığını daha çok tercih ederken, yüksek ve düşük gelir grubu bireyler Tatlısu balığını diğerlerine göre daha çok tercih etmektedir. Hane birey sayısı az olan bireyler deniz balığını daha çok tercih ederken, hane birey sayısı fazla olan bireyler Tatlısu balığını daha çok tercih etmektedir. Sonuçlar incelendiğinde tüketicilerin sosyo demografik özelliklerine göre deniz balığı tüketimini daha çok tercih ettikleri ortaya çıkmış olup Tatlısu balıklarının da yüksek oranlarda tükettikleri bulgularına ulaşılmıştır.