Uluslararası Eğitimde Yenilikçi Yaklaşımlar Dergisi
Yazarlar: Engin Meydan
Konular:-
DOI:10.29329/ijiape.2021.333.8
Anahtar Kelimeler:Dijital Ortamlarda Eğitim,Dijital Ortamlarda Kimya Öğretimi,Öğrencilerin Dijital Kavramı Hakkındaki Görüşleri,Web Kaynaklarının Öğretime Etkisi
Özet: Çalışmada değişen eğitim ve öğretim ortamlarının öğrencilerin öğrenmelerinde nasıl bir değişiklik yaptığına dair görüşlerini tespit etmek amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Fen bilimleri alanında eğitim alan 55 ön lisans öğrencisine araştırmacı tarafından geliştirilen yapılandırılmış “Dijital kavramı ve dijital ortamlarda kimya öğretimi hakkında öğrenci görüşleri” adlı görüşme formu uygulanmış ve elde edilen veriler içerik analizi tekniği kullanılarak değerlendirilmiştir. Çalışma sonunda öğrencilerin zamanlarının büyük bölümünün dijital ortamlarda geçirdikleri, dijital ortamlardan bilgi edinmede yararlandıkları anlaşılmıştır. Ancak öğrencilerin kimya dersi ile ilgili ve öğrenme ortamlarının tamamen dijitalleşmesi ile ilgili sorulara dijitalleşmeye karşı çekimser veya olumsuz bir tavırla yaklaştıkları görülmüştür. Ayrıca öğrencilerin dijital ortamlarda derslerin içeriklerine yönelik hazırlanacak materyallerin katkısı hakkında fikir sahibi olmadıkları anlaşılmıştır.