Journal of Analytic Divinity

Journal of Analytic Divinity

Ortaöğretim Öğrencilerinde Sosyal Değerler ve Dindarlık İlişkisi

Yazarlar: ["Betül DOĞAN SARIKAYA"]

Cilt - , Sayı Cilt: 6 Sayı: 2 , 2022 , Sayfalar -

Konular:-

DOI:10.46595/jad.1190175

Anahtar Kelimeler:Din Psikolojisi,Ortaöğretim,Sosyal Değer,Ergen,Dindarlık.

Özet: Ortaöğretim düzeyindeki öğrencilerin ergenlik çağında (14-18 yaş) olduğu kabul edilir. Ergenlik dönemi, kişilerin hayatlarında yaşadıkları kritik dönemlerden biridir. Bu dönemde biyolojik, fiziksel ve duygusal değişimler yaşayan ergen birey, benliğini inşa ederken bu değişimlerin etkisi altındadır. Bu inşa sürecinin önemli bir kısmını oluşturan benliğin sosyal inşasında ise çalışmanın değişkenlerinden biri olan sosyal değerlerin oldukça önemli bir etkiye sahip olduğu ifade edilebilir. Bu bağlamda çalışma, 14-18 yaş grubu ortaöğretim öğrencilerinde, sosyal değerler ve dindarlık ilişkisini incelemektedir. Böylece kritik bir eşiği tecrübe eden ve değişimler geçiren ergenlerin, aile, geleneksel, bilimsel, siyasi, çalışma-iş ve dini değerler olarak sınıflandırılan sosyal değerleri içselleştime biçimleri anlaşılmaktadır. Ayrıca sahip oldukları sosyal değerleri ile iman, duygu, ibadet ve etki boyutları ile dindarlıkları arasındaki korelasyonun anlaşılması amaçlanmıştır. Örneklem grubu olarak Ankara Pursaklar ilçesinde bulunan Anadolu, Fen, Meslek ve İHL lise öğrencileri seçilmiştir. Seçilen örneklem grubuna uygulanan anket formu Bolat’ın “Çok Boyutlu Sosyal Değerler Ölçeği” ve Gülmez’in “Dindarlık Ölçeği” soruları ve demografik değişkenler sorularından oluşturulmuştur. Çalışmada elde edilen veriler SPSS programı vasıtasıyla analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre ergenlerde sosyal değerler ve dindarlık arasında anlamlı bir ilişki bulunmaktadır. Aynı şekilde sosyal değerlerin varlığının dindarlığı pozitif yönde etkileyen bir etken olduğu tespit edilmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
APA
KOPYALA
MLA
KOPYALA