Alman Dili ve Kültürü Araştırmaları Dergisi

Alman Dili ve Kültürü Araştırmaları Dergisi

II. Yabancı Dil Almanca Ders Materyalinde Eklektik Yöntem Analizi: “Wie Bitte? A1.1” Örneği

Yazarlar: ["Meltem CANGÜL", "Nursen Zehra BERÇİN"]

Cilt - , Sayı Cilt: 5 Sayı: 1 , 2023 , Sayfalar -

Konular:-

DOI:10.55143/alkad.1291500

Anahtar Kelimeler:Eklektik (Seçmeli/Karma) Yöntem,Yabancı Dil Almanca Öğretimi,Almanca Ders Kitabı İncelemesi

Özet: Bu araştırmanın evrenini ortaöğretim kurumları İkinci Yabancı Dil Almanca derslerinde ders materyali olarak kullanılan Almanca ders kitabı “Wie Bitte?” ve örneklemi ise “Wie Bitte? adlı ders kitabının A1.1 seviyesi ders kitabının “Eklektik Yöntem” (Seçmeli/Karma Yöntem) yönünden incelenmesi oluşturmaktadır. Bilindiği üzere, yabancı dil öğretiminde dilin nasıl öğretileceği konusunda dil öğretim yöntemlerinden (Methodik) yararlanılmaktadır. Bu süreçte yöntemler yol gösterici olarak önem kazanmaktadır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden “doküman analizi” yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada literatür çalışması doğrultusunda özellikle Almanca dil öğretiminde kullanılan yöntemler seçilerek bunlara analizde değinilmiştir. Uygulama bölümünde yapılan analiz sonucunda ise, “Wie Bitte? A1.1” adlı Almanca ders kitabında farklı yöntemlerin bir arada kullanıldığı tespit edilmiştir. Analiz sonucu elde edilen bu bulgular ışığında “Wie Bitte? A.1.1” Almanca ders materyalinin tek bir öğretim yöntemi ile değil, seçmeli bir dil öğretim yöntemi olan “Eklektik Yöntem” ile yazıldığı gösterilmektedir. Bu çalışmanın, öğretim sürecini etkili hale getirmede, Almancayı yabancı dil olarak öğretenlere tek bir yönteme bağlı kalmadan hedef kazanımlara ulaşmak için farklı dil öğretim yöntemlerinden faydalanarak azami başarıyı yakalamalarının sağlanması hedeflenmektedir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
APA
KOPYALA
MLA
KOPYALA