Meriç Uluslararası Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi
Yazarlar: ["Gizem PEKŞEN", "Necdet ÖZÇAKAR"]
Konular:-
DOI:10.54707/meric.1216434
Anahtar Kelimeler:Inovasyon,Hizmet inovasyonu,Kalite yönetimi.
Özet: Amaç: Bu çalışmanın amacı hizmet sektöründe kalite ile inovasyon arasındaki ilişkinin incelenmesidir. İşgörenlerin kalite ile ilgili faaliyetlere katılımları ile hizmet inovasyonu düzeyleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Metodoloji: Veriler ISO belgeli işletmelerde farklı departmalarda çalışan işgörenlerden anket yöntemi ile toplanmıştır. Bulgular: Elde edilen bulgulara göre kalite uygulamalarında yer almak, kalite ilgili eğitimlere katılmak, kalite çemberlerinde yer almak gibi kalite ile ilgili faaliyetlere katılım ile inovasyon hizmet düzeyi arasında ilişki gözlemlenmiştir. Pratik Uygulamalar: Uygulamada kalite ile ilgili aktiviteler ve inovasyon birbirini destekleyebilir. Orjinallik: Hizmet sektöründe kalite ile inovasyon arasındaki çalışmalar sınırlıdır. Bunun yanında kalite çalışmalarına katılım ile hizmet inovasyon düzeyi arasındaki ilişkiler daha da sınırlıdır.