Marine and Life Sciences

Marine and Life Sciences

Pazarlama karması ve sosyal medya iletişimi: Türk limanlarının twitter hesapları üzerinden bir inceleme

Yazarlar: Pelin ÇALIŞIR, Seçil GÜLMEZ

Cilt 3 , Sayı 2 , 2021 , Sayfalar 50 - 64

Konular:Mühendislik, Deniz

DOI:10.51756/marlife.979642

Anahtar Kelimeler:Pazarlama karması,Twitter,Türk limanları,Metin madenciliği

Özet: Pazarlamanın gerekliliği rekabet ile ölçülebilmektedir. Limanların rekabetinin sadece bölgesel değil, aynı zamanda ulusal ve uluslararası olduğu göz önüne alınırsa, liman işletmelerinin oldukça geniş kapsamlı pazarlama faaliyetlerine duyduğu ihtiyacın eskiye oranla daha fazla arttığı açıkça görülebilir. Sosyal medya araçlarının günümüz dijital dünyasında pazarlama açısından oldukça önemli bir yeri bulunmaktadır. Bu nedenle, çalışmanın genel amacı liman sektöründe pazarlama karması stratejilerinin sosyal medyadaki (Twitter) yansımalarının incelenmesidir. Bu genel amaca uygun olarak sosyal medya kullanan limanların sosyal medya içeriklerinin analiz edilmesi ve sosyal medya iletişimlerine yönelik ağ analizi bu çalışmanın özel amacını oluşturmaktadır. Yapılan araştırmada R programlamada kullanılan “tm” kütüphanesinden faydalanılarak metin madenciliği ile dokuz limanın sosyal medya hesabı incelenmiştir. Elde edilen sonuçlara göre “Türkiye’de limanlar sosyal medya aracılığı ile pazarlama karması bileşenlerini yansıtıyor mu?” sorusunun bulgular nezdinde karşılığının “zayıf” olduğu görülmektedir. Araştırma sonucuna göre Türk Limanlarının sosyal medya üzerinden pazarlama çalışmalarının geliştirilmesi yönünde çalışmalar yapılmasının olumlu olacağı değerlendirilmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Pazarlama karması ve sosyal medya iletişimi: Türk limanlarının twitter hesapları üzerinden bir inceleme}, volume={3}, number={50–64}, publisher={Marine and Life Sciences}, author={Pelin ÇALIŞIR,Seçil GÜLMEZ}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Pelin ÇALIŞIR,Seçil GÜLMEZ. (2021). Pazarlama karması ve sosyal medya iletişimi: Türk limanlarının twitter hesapları üzerinden bir inceleme (Vol. 3). Vol. 3. Marine and Life Sciences.
MLA
KOPYALA
Pelin ÇALIŞIR,Seçil GÜLMEZ. Pazarlama Karması ve Sosyal Medya Iletişimi: Türk Limanlarının Twitter Hesapları Üzerinden Bir Inceleme. no. 50–64, Marine and Life Sciences, 2021.