AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi
Yazarlar: Osman KÖROĞLU
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Afganistan,Gazetecilik,Medya,Sivil toplum,Sosyal eylemcilik,Vatandaş gazeteciliği,Yeni iletişim ortamları
Özet: Afganistan 1900’lerden itibaren gazetecilik alanında etkinliklere sahne olmuştur. Ancak ülkedeki medya sektörü günümüze kadar savaş, siyasi bunalım ve belirsizlikler esnasında istikrarlı bir büyüme ve gelişme gösterememiştir. Hamid Karzai hükümetiyle birlikte medyada daha önceki dönemlere göre hızlı ve büyük çaplı bir özgürleşme ve ilerleme görülmektedir. Ancak ülkenin kendi medya tarzını, orijinal habercilik uygulamalarını ortaya koyması içinazından şimdilik başka ülke ve sivil toplum kuruluşlarının desteğini alması gerekmektedir. Bu bağlamda ülkedeki eğitim kurumlarının gelişen Afganistan medyasının bugünü ve yarınını biçimlendirmede önemli roller üstlenmesi umulabilir. Aynı şekilde, temel teknolojik altyapı ve eğitim sağlanırsa, yeni iletişim ortamları Afganistan’da gazeteciliğin katılımcı gazetecilik ve vatandaş gazeteciliği gibi alternatif türleri ile birlikte hızla gelişmesini sağlayabilir.