Ahi Evran Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
Yazarlar: Hüseyin ŞİMŞEK, Sultan Selen KULA
Konular:Siyasi Bilimler
Anahtar Kelimeler:GöçmÖğrenci,Eğitsel Uyum Programı,Eğitim politikası
Özet: Türkiye, dünyadafazla göçmen barındıran ülkelerden birisidir ve göç hareketlerinin de ülkelerin eğitimini ve eğitim politikalarını etkilediği yadsınamaz bir gerçektir. Türkiye’de göçmen çocuklara ilişkin yapılmış olan çalışmalarda birçok farklı sorun tespiti yapılmıştır. Bu sorunların içindeönemli olanlardan birisi eğitim sorunudur. Milli Eğitim Bakanlığı başta olmak üzere pek çok kurum, göçmenlerin eğitimi ile ilgili çalışmalar yürütmektedir. Göçmenlerin eğitim sorunları söz konusu olduğunda ise uyum sorunu karşımıza çıkmaktadır. Uyum, göç hareketleri sonrasında karşımıza çıkan çok boyutlu ve farklı süreçleri içeren olgusal bir durumdur. Göçmen çocuklarda gözlemlenen uyum ve davranış problemleri, bu çocukların yaşadıkları güçlükleri ifade etme biçimi, bir nevi yardım isteme şekli olarak da görülebilir. Bu problemler aslında çocuklar için gelişimsel bir işlev de taşımaktadır. Zira okula uyum, çocuk ve ergenler için birincil sosyo-kültürel gelişim görevidir. Türkiye’de yapılan bilimsel çalışmalar; okullarda çok kültürlü yapıyı destekleyen, kültürlerarası etkileşime imkân tanıyan, kültürlerin ortak olumlu yönlerine vurgu yapan yani öğrencilerin uyumunu kolaylaştırıcı eğitim programlarına ihtiyaç olduğunu ortaya koymaktadır. Ancak Türkiye’de hâlâ göçmen öğrencilere yönelik olarak onların eğitim sistemine entegrasyonunu kolaylaştıracak bir eğitsel uyum programı bulunmamaktadır. Bu bağlamda göçmen öğrenciler için eğitim politikalarının yeniden gözden geçirilmesi ve eğitsel uyum programlarının hayata geçirilmesi yönünde çalışmalar yürütülmesi yararlı olacaktır.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.